„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” z największym spadkiem w listopadzie
W listopadzie ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 1,39 proc. i wyniosła 109 511 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,55 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 71 027 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 40 816 egz., po spadku o 6,47 proc.
Drugą lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 35 115 egz., po stracie o 0,08 proc.
Na podium uplasował się jeszcze magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę w zestawieniu - wynoszącą 25,54 proc. - co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 24 997 egz.
listopad |
||||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
209 946 |
109 571 |
109 511 |
201 602 |
108 129 |
108 005 |
Auto Świat |
125 364 |
71 092 |
71 027 |
128 693 |
76 565 |
74 410 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
40 816 |
40 816 |
87 000 |
43 840 |
43 640 |
Auto Świat Poradnik |
65 983 |
35 150 |
35 115 |
61 966 |
35 142 |
35 142 |
Top Gear |
51 992 |
25 146 |
24 997 |
65 995 |
33 693 |
33 573 |
Auto Motor i Sport |
51 000 |
24 320 |
24 320 |
52 625 |
26 051 |
26 051 |
Świat Motocykli |
27 000 |
14 101 |
14 101 |
37 112 |
16 298 |
16 298 |
Automobilista |
18 200 |
8 100 |
8 100 |
20 000 |
7 738 |
7 738 |
Classic Auto |
13 800 |
6 697 |
6 697 |
15 000 |
8 081 |
8 081 |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 8,57 proc., a wynik „Auto Świata” wzrósł o 6,57 proc.
Wśród miesięczników niemal wszystkie magazyny odnotowały spadki, a najwięcej stracił tutaj również „Top Gear” - było to 10,64 proc.
Jedyny wzrost, wynoszący 11,85 proc., zanotował miesięcznik „Automobilista” (Automobilista).
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
listopad |
październik |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
209 946 |
109 571 |
109 511 |
202 952 |
100 870 |
100 870 |
Auto Świat |
125 364 |
71 092 |
71 027 |
116 286 |
66 711 |
66 647 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
40 816 |
40 816 |
86 000 |
43 190 |
43 190 |
Auto Świat Poradnik |
65 983 |
35 150 |
35 115 |
69 933 |
39 019 |
39 019 |
Top Gear |
51 992 |
25 146 |
24 997 |
53 994 |
28 120 |
27 973 |
Auto Motor i Sport |
51 000 |
24 320 |
24 320 |
51 225 |
25 544 |
25 544 |
Świat Motocykli |
27 000 |
14 101 |
14 101 |
27 500 |
14 543 |
14 543 |
Automobilista |
18 200 |
8 100 |
8 100 |
18 200 |
7 277 |
7 242 |
Classic Auto |
13 800 |
6 697 |
6 697 |
14 400 |
6 823 |
6 823 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” z największym spadkiem w listopadzie