Meta wprowadza płatne subskrypcje na Facebooku i Instagramie
Ruszyły płatne subskrypcje w serwisach Mety - Facebooku i Instagramie. Usługa Meta Verified daje możliwość uzyskania niebieskiej plakietki, potwierdzającej autentyczność danego konta. Po testach, platforma wprowadziła subskrypcje na razie dla kilku krajów.
Meta Platforms powadziła testy subskrypcji na Facebooku i Instagramie od kilku tygodni w Australii i Nowej Zelandii. Usługa daje możliwość oznaczenia konta potwierdzającego jego autentyczność. W fazie testów ogłoszono, że Meta Verified ma kosztować 11,99 dolarów miesięcznie w wersji przeglądarkowej i 14,99 dolarów na iOS.
Subskrypcje na Facebooku i Instagramie
W piąte Meta ogłosiła wprowadzenie usługi na rynek - na razie dla pełnoletnich użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Początkowo będzie dostępna tylko dla kont osób prywatnych oraz w wybranych lokalizacjach. Zasięg usługi będzie stopniowo rozszerzany - potwierdza Meta.
Cenę usługi Meta Verified ustalono na 14,99 dolarów za miesiąc (systemy operacyjne iOS/Android) lub 11,99 dolarów w przeglądarkach (tylko konta Facebook). Na razie nie wiadomo, ilu będzie kosztowała subskrypcja na innych rynkach, w tym w Polsce.
Płatną subskrypcję można będzie kupić, wchodząc w ustawienia konta na Facebooku i Instagramie. W panelu "Ustawienia" należy przejść do "Meta Verified", a następnie wybrać "Meta Verified dostępne" pod swoją nazwą i zdjęciem profilowym.
Płatne subskrypcje już na Twitterze
Meta to kolejna duża platforma cyfrowa, która wprowadza płatną weryfikację kont. Wcześniej zdecydował się na to Twitter - tweety płacących użytkowników będą wyświetlane wyżej, będą oni mogli zamieszczać dłuższe wideo i oglądać o połowę mniej reklam.
Twitter Blue od kilku tygodni jest też dostępny w Polsce. Subskrypcja obejmuje min.edytowanie zamieszczonych już wpisów (maksymalnie pięć razy w ciągu 30 minut), przesyłanie filmów o długości do 60 minut i w jakości 1080p, spersonalizowaną nawigację, czytnik i tworzenie folderów w Zakładek.
W przeglądarce internetowej za subskrypcję konta trzeba zapłacić 44,28 miesięcznie (36 zł netto plus 23 proc. VAT) lub 461,24 zł rocznie (czyli 38,44 zł za miesiąc), czyli 374,99 zł netto plus VAT. W aplikacjach mobilnych koszty są już wyższe - 60,27 zł miesięcznie i 633,44 zł za 12 miesięcy.
W czwartym kwartale ub.r. przychody Meta Platforms zmniejszyły się o 4 proc. do 32,16 mld dolarów, m.in. wskutek spadku wpływów reklamowych w Europie o 1,27 mld dolarów, a zysk netto zmalał z 10,28 do 4,65 mld dolarów. Pion obejmujący zestawy do wirtualnej rzeczywistości i metawersum zanotował rekordowe 4,3 mld dolarów straty operacyjnej.
Dołącz do dyskusji: Meta wprowadza płatne subskrypcje na Facebooku i Instagramie
Kopiują niestety Twittera.