Ruszyła śląska telewizja regionalna
W sobotę o 10.00 oficjalnie nadawanie rozpoczęła pierwsza śląskatelewizja regionalna TVS, która dostępna będzie na satelicie i wkablu. W ofercie kanału znajdą się m.in. serwisy informacyjne,magazyny czy programy rozrywkowe. Razem z telewizją rusza portal iradio internetowe.
- Pomysł na powstanie tej stacji zrodził się około dwa lata temu- mówi prezes i właściciel TVS Arkadiusz Hołda, który zajmuje siępoza tym biznesem budowlanym, jest też kanclerzem prywatnej szkoły.- Patrząc w telewizor więcej wiedziałem o wydarzeniach w Warszawieniż w Katowicach i zacząłem zastanawiać, czy taka telewizja możepowstać - opowiada.
TVS będzie nadawać początkowo od 10.00 do 22.00. Ramówka stacjiopierać się ma na serwisie informacyjnym Silesia, który emitowanybędzie dziewięć razy dziennie, a jego główne wydanie ukazywać sięma o 21.00 (przez pierwsze trzy tygodnie nie będzie wszystkichdzienników, będą dodawane stopniowo). Program poprowadzą znanywidzom TVP Katowice Marek Czyż oraz dwie debiutantki w roliprezneterek: Alicja Sudak i Anna Piątek.
Od poniedziałku do soboty o 10.10 w TVS pojawiać się będzietelewizja śniadaniowa "Okno na południe", w której znajdą sięprzegląd prasy, rozmowy z goścmi czy zapowiedzi wydarzeń. Poza tymw dni powszednie o stałych godzinach ukazywać się będą m.in."Magazyn pogodowy", program "Reporter", "Koncert życzeń" i"Propozycje do śląskiej listy przebojów".
Wieczorną ramówkę kanału wypełnią głównie magazyny. Wśród nichznajdą się m.in.: program medyczny "Zdrowie", magazyn kolekcjonerów"Hobby", program prezentujący twórczość katowickiej szkoły filmowej"Studenckie debiuty", magazyn "Poznaj sport" czy policyjny program"Akcja kryminalna". W poniedziałki na żywo będą nadawane "Sportowekomentarze tygodnia".
W weekend widzowie zobaczą m.in. program komentatorski MarkaCzyża "Kiosk", magazyn kulturalny "Kuklok kulturalny", "Gotowaniepo Śląsku", animowany komentarz do wydarzeń tygodnia "Co w Hałdziepiszczy?", program podróżniczy Marka Szołtyska "S2 Śląsk", programo modzie i urodzie "Krzyk mody", magazyn tradycji śląskiej "Gwarek"czy program religijny "Kościół w metropolii" prowadzony przez ks.Arkadiusza Nowaka.
Obecna oferta programowa TVS to ramówka rozruchowa. - Musimy daćczas widzom, by dowiedzieli się, że taka stacja jak TVS nadaje iabyśmy mogli wejść do wszystkich sieci kablowych - mówi SławomirZieliński, dyrektor programowy kanału. Jesienią TVS ma znaczniewzbogacić ramówkę wprowadzając wiele nowych programów, m.in.teleturnieje czy program muzyczny. - Mamy rozpoczęte liczneprojekty, rozmawiamy z wieloma autorami - dodaje Zieliński.
Zespół TVS łącznie ze współpracownikami liczy 110 osób. Są toludzie młodzi - średnia wieku w redakcji informacji to dwadzieściakilka lat. Kilka osób przeszła z TVP Katowice, cześć z innychtelewizji, spora grupa pracowała wcześniej w prasie, są też np.studenci po praktykach w mediach. Wszyscy pracują na nowoczesnymsprzęcie, bowiem całość programu kanału jest produkowana w formiecyfrowej w jakości high definition, ale emisja na razie jest wstandardowej rozdzielczości.
TVS dostępna będzie niekodowanie z satelity Hot Bird (testowyprzekaz jest już od połowy marca), w ciągu kilku tygodni pojawi sięw podstawowym programmingu Cyfry+, Cyfrowego Polsatu i N. Kanał nastarcie wejdzie też do sieci UPC Polska w całym województwie. Zresztą mniejszych operatorów prowadzone są rozmowy, w tym z Vectrą,która chce włączyć TVS do swoich cyfrowych pakietów i to od razu wjakości HD. Testowo w tej technologii stacja dostępna jest już unowego śląskiego operatora kablowego Jambox.
Do końca września za pomocą satelity i sieci kablowych w samymwojewództwie śląskim kanał ma docierać do 3 mln 300 tys. widzów.Jarosław Hasiński, dyrektor TVS, chciałby, żeby do końca 2009 rokustacja osiągnęła oglądalność na poziomie 1 proc., czyli około 360tys. widzów. Dla porównania, w okresie od 1 stycznia do 18 marcabr. średnia widownia dwugodzinnego pasma regionalnego TVP Katowicepomiędzy 18.00 a 20.00 wyniosła 36 tys. widzów (dane TNS OBOP).
Koszty uruchomienia TVS tj. sprzętu, technologii i remontubudynku wyniosły ok. 20 mln zł. - Liczę na zwrot tych nakładów wciągu pięciu lat - mówi Arkadiusz Hołda. Stacja będzie utrzymywaćsię z reklam. Poza pieniędzmi od firm z regionu, TVS będzie chciałapozyskać budżety dużych ogólnopolskich kampanii. - Z analiz, któreposiadamy, wynika, że mnóstwo firm ogólnokrajowych chciałoby sięreklamować w różnych regionach, by sprawdzić tam swój potencjał -mówi nam Hasiński. Sprzedażą zajmie się utworzone biuro reklamy,którym kieruje Marcin Baron, wcześniej szef marketingu RadiaPiekary. Będzie ono miało swój oddział także w Warszawie.
Uzupełnieniem projektu telewizji jest portal internetowy, którydostępny jest już pod adresem www.tvs.pl. Publikowane będą na niminformacje wraz ze zdjęciami i materiałami wideo, na stroniepojawią się też artykuły z różnych dziedzin, forum i blogi. Narazie nie przewiduje się natomiast emisji TVS przez Internet -Programy stacji będą dostępne w formie wideo na żądanie iutrzymywane na serwerach przez pół roku - mówi nam Hasiński. Wprzyszłości krótkie informacje wideo przygotowywane przez TVS mająbyć także dostępne w telefonach komórkowych.
W portalu posłuchać będzie można także dwóch stacji radiowych -Radia Silesia z muzyką śląską i Radia Silesia Club z muzykąklubową. Oba kanały ruszą w na początku kwietnia. Docelowo wInternecie TVS chce uruchomić nawet do czterech stacjiradiowych.
Kampania promującą telewizję startuje 2 kwietnia i potrwamiesiąc. Akcja, która realizowana będzie pod hasłem "Przełącz naTVS", obejmie przede wszystkim billboardy w miastach aglomeracjiśląskiej, poza tym reklamy pojawią się regionalnym radiu orazregionalnej i lokalnej prasie. Kreację przygotowała agencjaGraffiti, która razem z biurem marketingu TVS zaplanowała nośnikizewnętrzne, zaś mediaplan radia i prasy przygotowało samobiuro.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła śląska telewizja regionalna