SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w 2017 roku

W ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2016 roku zmniejszyła się o 2,19 proc. i wyniosła 101 622 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował największy spadek w zestawieniu wynoszący 9,43 proc. (największy wśród wszystkich pism), a jego średni wynik uplasował się na poziomie 58 907 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 44 966 egz. Zmniejszył się o 1,04 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 34 419 egz., po spadku o 8,91 proc.

Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 6,96 proc. do 11 950 egz.

W grudniu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2016 roku zmniejszyła się o 6,56 proc. do 102 568 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 61 194 egz., po spadku o 13,96 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (35 128 egz.; w dół o 15,34 proc.). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (29 308 egz.; spadek o 31,01 proc. - największy w zestawieniu) i „Świat Motocykli” (10 168 egz.; - 9,42 proc.).

Wraz z końcem 2016 roku wydawnictwo Motor-Presse Polska postanowiło wycofać z ZKDP miesięcznik „Auto Motor i Sport”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w 2017 roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
planner
A dlaczego wirtualne nie publikują wyników Auto Motor i Sportu. Okładka jest - wyników nie ma.
0 0
odpowiedź
User
ASfan
Szkoda AŚta :-(
0 0
odpowiedź
User
gość
A dlaczego wirtualne nie publikują wyników Auto Motor i Sportu. Okładka jest - wyników nie ma.

tytuł ten od roku wycofany jest z zkdp :)
0 0
odpowiedź