„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży wśród tygodników i miesięczników motoryzacyjnych
W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2016 roku zmniejszyła się o 5,91 proc. i wyniosła 116 398 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,53 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 57 641 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 50 069 egz. Zwiększył się o 7,15 proc.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 36 960 egz., po spadku o 8,29 proc.
Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował spadek wynoszący 11,68 proc. do 10 996 egz.
Z piątego na czwarte miejsce awansowało „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 6 917 egz., po wzroście o 19,94 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.
Ostatni był „Automobilista” (Automobilista), który zanotował z kolei największy spadek wśród wszystkich pism, wynoszący 28,16 proc. Jego wynik w sierpniu br. wyniósł 6 261 egz., a tytuł ten spadł z miejsca czwartego.
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 12,11 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 0,96 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mogło „Auto-Moto” - było to 29,99 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 4,59 proc., również zanotował „Automobilista”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży wśród tygodników i miesięczników motoryzacyjnych
Cena to podstawa.