SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TV Republika zapłaci karę za reklamę piwa

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na spółkę Telewizja Niezależna - nadawcę kanału Telewizja Republika - grzywnę w wysokości 10 tys. zł. Stacja została ukarana za naruszenie przepisów o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, które wynikało z emisji reklamy piwa w porze chronionej.

Kara dotyczy bloku reklamowego emitowanego na antenie TV Republika w dniu 31 lipca 2014 roku. Analiza przekazanych materiałów wykazała, że tego dnia o godz. 11.34 nadawca wyemitował trzydziestosekundowy spot reklamowy piwa. Oznacza to, że spółka Telewizja Niezależna nie zastosowała się do zakazu emisji reklamy napojów alkoholowych między godziną 6.00 a 20.00 (art. 16b ust. 1 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji).

Prowadzona przez KRRiT analiza wykazała także, że 5 sierpnia 2014 roku między godz. 15.00 a 16.00 nadawca TV Republika przekroczył określony w ustawie rtv limit 12 minut reklam w ciągu godziny zegarowej. Spółka Telewizja Niezależna nie prowadziła również w odpowiedni sposób ewidencji nadanych reklam i telesprzedaży.

Wymierzając karę, Krajowa Rada uwzględniła przesłanki ustawowe, określone w art. 53 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, czyli zakres i stopień szkodliwości naruszenia, a także dotychczasową działalność oraz możliwości finansowe nadawcy. - Przede wszystkim wzięto pod uwagę fakt, że w okresie realizacji koncesji nadawca nie był karany za naruszenie przepisów ustawy o radiofonii i telewizji - informuje organ.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w maju br. udział TV Republika w rynku telewizyjnym wyniósł 0,13 proc. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: TV Republika zapłaci karę za reklamę piwa

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
okopan
Szukają haków żeby nie umieścić republiki na multipleksie...
0 0
odpowiedź
User
Gość
Żadne haki tylko profesjonalne podejście do prawa,w tym przypadku.Ci,co odpowiadają za bloki reklamowe w innych stacjach tv doskonale to wiedzą!
0 0
odpowiedź
User
Reksio
Dobre. Stacja o oglądalności 0,1 proc. reklamuje napój o zawartości 5 proc. Się porwali na księżyc amatorzy szampana po zwycięstwie dudy.
0 0
odpowiedź